Wij horen regelmatig jullie verzendkosten zijn E 9,95 dat is duur! Dit bedrag klopt niet als men de moeite neemt om even door te lezen of echt een bestelling te plaatsen. We hebben een mooi korting systeem gemaakt naarmate de iso-box gevuld wordt loopt het percentage korting op. En je spaart punten voor nog eens extra korting. Dit kun je dan weer van de verzendkosten aftrekken, of van het totaal bedrag, wat je wilt. Verderop in het blog worden de kosten inzichtelijk gemaakt.

Dit is het probleem op internet het moet steeds sneller, geen tijd om te lezen... te veel keus etc. dat is dan ook onze uitdaging hoe kunnen we een nieuwe bezoeker informeren. Als een nieuwe bezoeker op de homepage komt dan moet hij of zij binnen 7 seconden dat kunnen vinden wat hij zoekt anders is hij weer op weg naar een andere website. Hummm, lastig als je zoveel te vertellen hebt over je bedrijf en de producten. Zeker in ons geval dat er nog erg veel mensen informatie nodig hebben om tot goede product keuzes te komen. En waarom ze überhaupt vers voer zullen gaan geven aan hun huisdier.

Schrijf ik dit blog nu voor niets!? Want er is altijd haast. Ik gok op een langzame mentaliteitsverandering. Naïef? Misschien.

Om een bedrijf gezond te runnen met kwalitatief goede producten in het assortiment moet je extra kosten maken. Wij willen de kosten zo laag mogelijk houden door efficiënt te werken zonder het milieu uit het oog te verliezen. En de prijzen van onze producten betaalbaar houden. Belangrijk voor ons is de kwaliteit van de producten, wij kiezen voor die producenten die alles op orde hebben, kwaliteit, hygiëne, transport en service naar ons zij die aan alle wettelijke eisen voldoen. En wij hebben onze eigen producten Versvoer waar wij de bewaking in onze eigen handen hebben. Door met veel zorg te werken en ons te houden aan wettelijke regels werk je professioneel en professioneel werken in de hele leveringsketen kost geld! Zieken honden of katten wil niemand!! Wij willen onze klanten een hoge service bieden voor een redelijke prijs. Wij zijn geen multinational die de aandeelhouders tevreden moet houden. Wij kiezen voor het beste voor de hond en kat met goede service naar onze klanten! Natuurlijk moeten wij ook leven en verdienen wij een salaris, net als iedereen.

Opbouw kosten van verzenden, iedere doos- isobox die verzonden wordt kost totaal E 14,95 inclusief de verzendkosten.

Deze kosten zien er zo uit:

  • Levering doos, isolatiezak
  • Doos
  • Isolatie zak
  • Plakband
  • Adres sticker
  • Inkt printer
  • Opslag
  • Transport kosten naar distributie centrum
  • Handelingskosten (arbeid)
  • Afschrijving, plakband automaat, printer, vriezer 

Als klant betaal je E 9,95 als verzendkosten dan blijft er voor ons nog E 5 over om te betalen. Halen we hier onze korting systeem bij dan betalen wij gemiddeld E 7,50 per verzending van 1 doos, iso-box.

Waar komt deze E 7,50 vandaan wie betaald dat? Deze moet betaald worden? Het komt uit de marge van de verkochte producten. Als wij maar genoeg verkopen dan kan dit ook. Als we kijken naar de grote internet bedrijven zoals bijvoorbeeld Zalando die hebben een miljarden omzet maar geen winst? Belachelijk natuurlijk. De helft van alle bestellingen gaat retour!? Maken enorme kosten met tv reclames etc. Milieu belasting? Schaal vergroting heet dat, in onze optiek een vreemde manier van bedrijfsvoering. Wij kunnen natuurlijk ook gratis gaan verzenden, geen probleem maar iemand gaat dat betalen, dat ben jij. De producten worden duurder… doe je dat niet dan moet je de deuren sluiten want de kosten gaan door…

Een eerlijke gezonde bedrijfsvoering waarbij de hond en kat het uitgangspunt is. Kwaliteit en aandacht voor het milieu en een goede service en dat alles voor een redelijke prijs. Hier kiest Versvoer bewust voor!

Zoals mijn opa altijd zei:

Het moet uit de lengte of de breedte!