Dat verse vleesproducten voor honden katten belangrijk zijn en dat dit de enige natuurlijke manier  van voeding is voor onze huisdieren, daar zijn wij allang van overtuigd! Maar hoe zit dat met Nederland?

De gemiddelde huisdiereigenaar weet nog niet van het bestaan van verse producten voor kat of hond. Vaak wordt er gedacht ‘maar dan gaan ze dood?’ ‘Daar zit niet genoeg in?’ ‘Het is niet compleet?’ Al 25 jaar worden we voorgelicht door de fabrikanten van  bestaande brokkenmerken. Zelfs tijdens opleidingen in de dierenzorg worden studenten continu voorgelicht door de huidige marktleiders.

In onze verschillende blogartikelen over het “waarom" van verse voeding voor hond en kat, gaan we dieper in op het spijsverteringssysteem van carnivoren. Er is geen andere conclusie mogelijk: het zijn vleeseters geen graaneters.

Gelukkig gaan steeds meer mensen nadenken over hun eigen voeding en de voorlichting van de voedingsindustrie. Als je bewuster met je eigen voedsel omgaat dan wordt het ook tijd om eens na te denken overwat je je huisdier geeft en waarom? Een etiket lezen werkt verhelderend als je alle moeilijke termen hebt ontrafeld. Dan kun je snel conclusies trekken over vragen als. Hebben de grote merken het beste voor met je huisdier? Staat de gezondheid van het huisdier echt voorop? Of gaat het om het tevreden houden van de aandeelhouders? 

De vers voer markt groeit omdat steeds meer mensen bewuster gaan kiezen. De tegenwerking van de industrie gaat komen en die is er zelfs al mondjesmaat. Zij gaan schermen met claims als niet compleet, vitaminetekorten, pas op voor bacteriën die dodelijk zijn voor mensen etc. Er gaan straks dure campagnes komen om de consument te “beschermen” tegen al deze vreselijke zaken. Het vertrouwen van de consument moet blijven!

Door het ineenstorten van de financiële wereld zijn veel duistere zaken naar boven gekomen. Het grote graaien en de misstanden hebben we gezien en we zien ze helaas nog steeds. Mensen zijn kritischer geworden naar de grote concerns en vertrouwen is niet meer vanzelfsprekend!

Wij als Versvoer blijven staan en zullen groeien op basis van de bewuste keuzes van mensen. De tijd van blind volgen is voorgoed voorbij. Dit blijkt uit de beursgang van Freshpet in Amerika. NRC Q heeft er een artikel aan gewijd waar wij graag aan meegewerkt hebben! 


Link naar het artikel van Frespet in de USA in de NRC Q klik [hier]